www.ei.com.pl

Warszawa, 4 sierpnia 2021 r.

Polish Enterprise Fund VIII, fundusz private equity zarządzany przez Enterprise Investors (EI), obejmie 80% akcji Snap Outdoor. Spółka jest dystrybutorem sprzętu górskiego i wspinaczkowego oraz właścicielem 8a.pl – najpopularniejszej w kraju platformy e-commerce dedykowanej aktywnej turystyce i sportom górskim.

  • Założyciele spółki – państwo Elżbieta i Piotr Czmochowie – pozostaną w gronie udziałowców oraz rozpoczną współpracę z zespołem EI, której celem będzie dalszy dynamiczny rozwój spółki;
  • Wartość transakcji nie została ujawniona;
  • Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Snap Outdoor jest dystrybutorem sprzętu górskiego i wspinaczkowego, a prowadzony przez spółkę sklep 8a.pl jest niekwestionowanym liderem internetowej sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów przeznaczonych do aktywnej turystyki oraz uprawiania sportów górskich, takich jak wspinaczka czy skitouring. 8a.pl to również dwa sklepy znajdujące się w Warszawie i Gliwicach, do których już w sierpniu dołączy trzeci, zlokalizowany w Katowicach. Spółka powstała w 2001 r. w Gliwicach, gdzie do dziś znajduje się jej siedziba oraz centrum logistyczne.

Snap Outdoor działa w bardzo perspektywicznej niszy rynkowej, napędzanej przez szereg czynników, m.in: preferencje związane ze zdrowym stylem życia oraz rosnącą popularność sportu uprawianego na świeżym powietrzu (w tym sportów górskich) oraz rosnący dochód rozporządzalny Polaków. Powszechnie oczekuje się, że kolejne lata przyniosą branży outdoor dalszy dynamiczny rozwój.

Na tle konkurencji 8a.pl wyróżnia się starannie wyselekcjonowanym asortymentem, zbudowanym wokół turystyki i sportów górskich. W swojej ofercie spółka ma wyłącznie lubiane i dobrze oceniane marki ze średniego i wyższego segmentu cenowego. 8a.pl charakteryzuje się największą dostępnością produktów wśród sklepów specjalizujących się w sprzęcie outdoorowym. Wyniki finansowe spółki potwierdzają jej mocną pozycję rynkową – w 2020 r. przychody Snap Outdoor wyniosły ponad 72 mln zł, natomiast w bieżącym roku przekroczą 100 mln zł.

„Jesteśmy przekonani, że model biznesowy Snap Outdoor może być z powodzeniem replikowany w innych krajach regionu, w których często brakuje lidera działającego w tej niszy rynkowej. Dzięki doświadczeniu w sektorze wyspecjalizowanego handlu detalicznego online oraz świetnej logistyce spółka może również stać się platformą do wejścia w inne segmenty niszowego e-commerce” – powiedział Michał Kędzia, partner w Enterprise Investors, który odpowiada za inwestycje obszarze handlu detalicznego w tym m.in. za Intersport ISI i Snap Outdoor.

„Stworzyliśmy sklep internetowy, którego wielkim atutem jest szeroka baza powracających klientów – w przeważającej większości pasjonatów sportów górskich. W dobie, kiedy każdy produkt na rynku jest na przysłowiowe jedno kliknięcie jest to dowód na to, że obrana przez nas strategia i skoncentrowanie się na jakości odniosły sukces. Dlatego planujemy wyjść z ofertą do pasjonatów gór mieszkających w innych krajach regionu. Chcemy być ulubionym sklepem dla fanów outdooru w Europie Środkowo-Wschodniej” – tak transakcję skomentował Piotr Czmoch, współzałożyciel Snap Outdoor.

Enterprise Investors jest jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa od 1990 r. i utworzyła dziewięć funduszy o łącznym kapitale przekraczającym 2,5 mld EUR. Fundusze te zainwestowały 2 mld EUR w 148 spółek działające w różnych sektorach gospodarki. Fundusze te zakończyły inwestycje w 135 spółkach, uzyskując przychody brutto w wysokości 4,2 mld EUR.

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Anna Czywczyńska, Dyrektor ds. komunikacji i public affairs
tel.: +48 22 458 8500
www.ei.com.pl