logo dino

Dino to wiodąca sieć supermarketów w zachodniej Polsce.

Inwestor: Enterprise Investors

Branża: Dóbr konsumpcyjnych

Rok inwestycji: 2010

Rok wyjścia: 2017

pdfPobierz

Spółka

Dino to polska sieć marketów działająca w zachodniej części kraju. Dzięki wsparciu Enterprise Investors spółka dynamicznie zwiększa swój zasięg. W momencie inwestycji EI w 2010 roku sieć składała się z 97 marketów, w 2016 roku było już ponad 628 sklepów z szyldem Dino. Poza dynamicznym rozwojem sieci handlowej inwestycja zarządzanego przez Enterprise Investors funduszu pozwoliła Tomaszowi Biernackiemu, który założył Dino w 2000 roku, na budowę nowoczesnych centrów dystrybucji w Krotoszynie i Piotrkowie Trybunalskim. Wzrost spółki przełożył się na ponad 8-krotne zwiększenie zatrudnienia. W kwietniu 2017 roku spółka miała już ponad 11 600 pracowników. Dino wspiera również rozwój polskich marek, otwierając dla nich rynek zbytu za pośrednictwem swoich sklepów. Korzysta na tym wielu lokalnych producentów żywności, którzy dzięki współpracy z siecią rozwijają swoją działalność i zwiększają liczbę miejsc pracy w regionie.

Wzrost

Dino wykres PL update

Główne cele finansowania

  • Kapitał na sfinansowanie rozwoju sieci handlowej
  • Nowe systemy i infrastruktura logistyczna konieczna do wsparcia dynamicznego wzrostu sieci handlowej
  • Pomoc w transformacji z firmy rodzinnej w nowoczesną, sprawnie zarządzaną organizację, w tym wzmocnienie zarządu

Osiągnięcia spółki

  • Modernizacja łańcucha dostaw i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań logistycznych
  • Zreorganizowanie sklepów i dostosowanie ich do rosnących oczekiwań klientów

>7x
zwiększenie zatrudnienia do ponad
11 600 osób
w 2017 r.

>6x wzrost
liczby sklepów
(w latach 2010-2016)

Wartość dodana funduszu PE/VC

  • Zbudowanie struktury korporacyjnej wokół założyciela i jego najbliższych współpracowników
  • Finansowanie szybkiej ekspansji marketów Dino
  • Zwiększenie wiarygodność firmy w oczach banków i zoptymalizowanie struktury finansowania