Innova sprzedaje udziały w WhitePress
RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, nabyła 100% udziałów w platformie content marketingowej WhitePress. Sprzedającymi byli założyciele spółki, technologiczny fundusz inwestycyjny Dirlango, a także fundusz private equity, którego doradcą jest Innova Capital. Zarząd WhitePress, składający się m.in. z założycieli spółki, CEO Pawła Strykowskiego i CTO Tomasza Kwaśnego, pozostanie w firmie na obecnych stanowiskach. Struktura finansowa transakcji pozostaje nieujawniona.
Założony w 2013 roku w Bielsku-Białej WhitePress na przestrzeni lat stworzył wiodącą platformę content marketingową, oferującą agencjom reklamowym i klientom korporacyjnym usługi z zakresu tworzenia treści, publikacji artykułów w internecie, a także kompleksowego śledzenia i analizy wyników prowadzonych kampanii marketingowych. Spółka, która od samego początku za cel stawiała sobie dostarczanie klientom usług najwyższej jakości, jest liderem w automatyzacji procesów content marketingowych, przyczyniając się tym samym do usprawniania, a także zmniejszania kosztów czynności związanych z publikacją treści w sieci. Platforma WhitePress jest wysoce skalowalna międzynarodowo, oferując klientom możliwość publikacji treści w różnych krajach. Stworzony przez Spółkę ekosystem produktów wykorzystywany jest przez tysiące klientów, którzy posiadają dostęp do oferty ponad 21 000 wydawców działających w 12 krajach. Ponadto, WhitePress jest właścicielem platformy GoodContent, a aktualnie wprowadza międzynarodowo swoją najnowszą usługę Content Premium.
Dodatkowe wsparcie, jakie WhitePress uzyska w wyniku połączenia z RTB House, pozwoli Spółce zwiększyć tempo rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym w obu Amerykach oraz Azji.
Założyciel WhitePress Paweł Strykowski wypowiadając się nt. transakcji zaznaczył: „Jesteśmy podekscytowani możliwością dołączenia do zespołu RTB House. Naszym celem od zawsze było dostarczanie klientom usług o najwyższej jakości. Dodatkowe wsparcie ze strony RTB House umożliwi nam uzyskanie jeszcze szybszego tempa wzrostu, poszerzenie bazy wydawców oraz pozyskanie nowych reklamodawców. Ropoczęliśmy proces ekspansji międzynarodowej biznesu niecałe 2 lata temu i niezwykle mocno cieszy nas możliwość przyspieszenia tego procesu przy wsparciu spółki z sektora AdTech, która osiągnęła globalny sukces”.
Robert Dyczkowski, założyciel i CEO RTB House, skomentował transakcję słowami: „Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z Pawłem Strykowskim w zakresie dalszego rozwoju platformy WhitePress. W swojej relatywnie krótkiej historii WhitePress uzyskał pozycję regionalnego lidera w obszarze automatyzacji procesów content marketingowych, tworząc przy tym unikalną i skalowalną platformę umożliwiającą dynamiczną ekspansję zagraniczą”.
Założyciel Dirlango Łukasz Wejchert odnosząc się do transakcji powiedział: „Decyzja o sprzedaży WhitePress nie była dla nas łatwa. Cieszy nas to, że znaleźliśmy inwestora o globalnym zasięgu i tak bogatej ofercie produktowej. Jestem przekonany, że ta transakcja przyspieszy ekspansję platformy WhitePress”.
Michał Wojdyła, Dyrektor Zarządzający Innova Capital, zaznaczył: „Wspieranie WhitePress w początkowej fazie rozwoju zagranicznego było dla nas wspaniałym doświadczeniem. Pomimo trwającej od 18 miesięcy dynamicznej ekspansji zagranicznej, spółka jest wysoce rentowna i regularnie osiąga pozytywne przepływy pieniężne, co potwierdza zdolność obecnego modelu biznesowego do szybkiego skalowania działalności”.
O RTB House
RTB House to globalna firma dostarczająca najnowocześniejsze technologie marketingowe dla największych marek i agencji na całym świecie. Autorski mechanizm zakupu reklam jest pierwszym na świecie opartym w całości o algorytmy Deep Learning. Umożliwia reklamodawcom osiągać wyjątkowe efekty i realizować cele na każdym etapie lejka sprzedażowego. Założoną w 2012 firmę RTB House tworzy ponad 750 specjalistów w przeszło 30 lokalizacjach na całym świecie. RTB House obsługuje ponad 2000 kampanii dla klientów z regionów EMEA, APAC i obu Ameryk.
Po pomyślnym wdrożeniu Deep Learning w 100 procentach swoich algorytmów w 2018 roku, firma RTB House kontynuowała badania w dziedzinie sztucznej inteligencji. Stworzone jako nowe jednostki, AI Marketing Lab oraz Creative Lab skupiają się na opracowywaniu i rozwoju produktów sektora martech. Rezultatem ich pracy były zaprezentowane w 2020 roku rozwiązania AI Full-Funnel Marketing Solutions oraz format Streaming Video Ads, które przenoszą komunikację marek na wyższy poziom.
O WhitePress
WhitePress pomaga agencjom reklamowym i klientom korporacyjnym w efektywnym publikowaniu treści w internecie. Zajmująca 1. miejsce wśród 100 najbardziej widocznych witryn marketingowych w Google w Polsce spółka automatyzuje proces publikacji wykorzystując bazę ponad 21 000 wydawców i oferując wsparcie w tworzeniu treści. Przy pomocy rozbudowanego ekosystemu produktowego WhitePress umożliwia swoim klientom wybór optymalnych strategii tworzenia i publikowania treści, usprawniając cały proces oraz obniżając jego koszty. Zespół składający się z ponad 50 osób, z których ok. 30 pracuje w siedzibie spółki w Bielsku-Białej, a pozostałe ok. 20 rozproszone jest na poszczególnych rynkach zagranicznych, obsługuje tysiące klientów w Europie, przygotowując się jednocześnie do dalszej międzynarodowej ekspansji działalności, m.in. w obu Amerykach i Azji.